231209

Det är Onsdagen den 23 december år 2009, vilket betyder 1 dag kvar till jul. Knappt de, bara några timmar om jag ska vara petig och de känns helt sjukt! Denna dag har bara flygit fram, spettsa ögonen för nu ska ni få läsa, läsa o läsa..
Jag började dagen med att gå upp halv 7, vaknade av ett telefonsamtal som var vädligt oönskat och jag kunde självklart inte somna om. Går upp för att ebsöka toaletten och märker att ingen i de övriga huset är hemma(tror jag) förutom i mitt rum och undrar vad mamma tagit vägen eftersom hon är ledig idag. Kan hon ha glömt de och åkt till jobbet iallafall tänkte jag? De var aldelles för tyst på nerevåningen för att någon skulle kunna vara hemma, efter 30 minuter i sängen reser jag på mig för att jag bara måste kolla vad de är frågan om och jovisst sitter mami där nere. Hon har varit vaken sedan halv 6 haha, hon satt minsann och betalade räkningar på internet. Hon hade inget bättre för sig, så jag joinade henne en stund innan jag drog en däck i soffan farmför barnprogrammen!
Klockan ringer på 9.30, har fått sova sisådär 1 timme allt som allt och de var bara att slänga i sig frulle och börja knata mot friskis/björnövägen för ett medelpass med Angelica 11.30! Jag är fullt allvarlig när jag säger att jag aldrig hatat att gå så mycket som denna gång, jag svettades och hade sveriges tyngsta väska på sidan som typ fucka sönder axeln totalt. Jag ville bara lägga mig ner och grina flera gånger haha, men räddare i nöden som min andra halva är kommer hon och möter mig. Allt blev genast mycket lättare kände jag och var på gott humör igen,:) Väl framme på friskis blev passet fullt och fyfan vad vi körde på, snacka om maxning på hennes pass. Grymt kul!

Efter lite dusch och fix begav vi oss ner på stan för att inhandla Julklappar som vi ännu inte hunnit göra, sprang på stan i säkert 4-5 timmar haha. Väl klara hann vi bara innanför dörren innan de var att bege sig av till erikslund där mami's julklapp fanns(hoppas inte hon läser detta haha), som hon önskat sig alltså. Sen var jag ätnligen hemma, packade upp väskan och alla blöta/svettiga saker samt slog in julklappar och var lagom klar tills den årliga "dagen innan julmaten" var klar. Vi äter nämligen alltid julmat tillsammans med familjen dagen innna julafton, tummen upp för nu är jag proppmätt verkligen !

Såhär ser det alltså ut på vårt matbord varje år den 23 December!

Julklapparna som jag inhandlat idag, en mycket nöjd tjej trots att jag alltid är ute i sista sekund hehe!

De blir en hel del julklappar trots att man är så pass stor som man är haha!

MEN De slinker nog ner en o annan godiz ikväll ändå skulle jag tro, hehe :P Mums! Ska bli riktigt gott, känner på mig att detta kommer bli en riktig moffar-jul och gillar jag! Idag blire även uppersittarkväll och de ska bli riktigt mysigt trots att jag inte riktigt vet hur jag kommer att spendera den än haha! / e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0