E uppdaterar!

Klockan är snart halv 4 och här sitter jag, en lördag? Hmm, de är väl inte allt för ovanligt nu för tiden ändå. Jag vet inte vad de är men jag gillar de, att vara för mig själv alltså, ni som känner mig vet att jag kan vara lite knepig ibland men jag är som jag är. Allt för ofta blir inge vidare kul, men ibland är de riktigt skönt att inte behöva göra något annat än just de jag vill, hur jag vill och när jag vill. Att slippa tänka på någon annan, ta hänsyn behöver man inte alltid göra. Låter säkert egoistisk men vadå? Egoist och att behöva ha "tid för sig själv" är väl ändå två helt olika saker? Jo, de tycker jag iallafall.
Exempelvis, att sitta på sitt rum med melissa horns fantastiskt fina och känslomässigt laddade låtar på halvhög volym, precis sådär lagom hög att man slipper höra någon annan prata, med ett varmt täcke runt omkring sig och bara göra precis vad man väl är väl en av dom bästa sakerna som finns? De vore ännu mysigare med en egen lägenhet, en 1:a vill jag ha, som är "designad" efter just min egen smak med en massa fint julpynt. Snön skulle vräka ner samtidigt som jag sitter i köket med världens största tékopp(fast jag egentligen hatar té, men skulle dricka för mysfaktorns skull) och titta ut genom fönstert på dom söta små barnen som är ute och gör snöänglar, har snöbollskrig och bara är sådär fridfullt omedvetna om vad framtiden har att ge dom! Nu lät jag med all säkerhet helt djup men de är en av min största önskningar just nu, bara jag, jag, jag och åter jag. Jag vill göra allt på mitt sätt, i min takt och inte behöva ha några villkor överhuvudtaget att följa om nu kan säga så!

Jag tänkte faktiskt avslöja vad jag mest av allt vill ha i julklapp, o de är ett heltidsjobb som jag trivs så bra med att jag längtar efter på helgerna. Eftersom jag vill jobba mån-fre, precis så vill jag känna. Att mitt jobb ger mig något, ex där jag jobbar nu - på ormkärrskolan vore mer än helt okej! Vet att detta är en näst intill omöjlig önskan, elr? Så de viktigaste till jul är att så många som möjligt är samlade tillsammans, de skulle göra så mycket och inte minst betyda så otroligt mycket för mig!

Dax att dra sig tillbax mot den varma sängen, vänta in kvällen o myspyset!

Before you judge, look at yourself one more time. / e


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0