Djuping?

Ibland djupar jag nå så in i helvete för djupt men jag kan bara inte låta bli, jag bara är sån. Jag tänker på allt mellan himmel och jord, men ändå ingenting kan man säga. 1000 tankar snurrar runt i skallen på mig, upp och ner, ut och in. Jag påstår inte att dom är negativa men jag påstår inte heller att dom är positivia, jag kan liksom inte placera in dom på någon nivå. Så jävla knepigt detdär, jag är nog en rätt knepig person ändå.. Jag är med all säkerhet väldigt påfrestande och bestämd men även förstående och omtänksam. När jag vet vad jag vill och får det jag vill, kan den eller det inte vara lyckligare. Jag lovar & Svär! Man ska vara rädd om det man har, ta vara på varandra som om det vore ens sista dagar tillsammans! Okej, nu kanske vi inte ska överdriva men att skämma bort en person lite då och då, visa personen din uppskattning kan aldrig bli fel, hellre 1 gång för mycket än 1 gång för lite. Du ska värna om personen du håller kär på ett ömt och varmt sätt, så som du själv bara kan. Så länge du gör det, kan du aldrig klandra dig själv om saker och ting går fel! 

Och förresten, vad innebär att djupa? När vi säger att en person är helt djup eller typ "han sitter inne och ba djupar, låt han vara" så förknippar vi ju det väldigt tydligt som något negativt. Rätta mig om jag har fel? Varför måste det vara något negativt? Att ibland ta sig en extra tankeställare, sätta sig ner och bara tänka efter, känna vad man verkligen känner och vill kan i många fall vara väldigt givande !

Kolla på mig nu bara, jag lyssnar på dom mest sorgliga låtarna som går att lyssna på just nu. Inte är väl jag helt Ur banan för det, eller?! Saken är ju den att om man är ledsen kan man slå på en känslomässigt laddad låt, gråta lite och så känns allt en smula bättre för en stund. Men att slå på en sådan låt för att få varva ner ett slag är minst lika vanligt. Tro det eller ej, men så är det!

Toni Braxton - Unbreak My Heart
Usher - Moving Mountains
Lifehouse - Storm (acoustic)
The Fray- Never Say Never
Ross Copperman - Theyll Never Know

Lyssna och njut. Att ibland få drömma sig bort en stund kan göra så mycket. Att för en stund bara få vara, att slippa behöva spela en roll. Till er som är lite "ur banan" just nu säger jag: Sätt er ner, tänk efter och känn vad ni själva vill och ta itu med "problemet" eller styr upp situationen. Det hjälper inte att hålla allt inom sig, att pretend that everything is fine,kommer inte att fungera. Jag lovar och svär att allt kommer kännas dubbelt så mycket värre när verkligeheten väl kommer ifatt er påriktigt!






Jag drar nu! Take care! Ps, Jag klarar mig alltid! Peace! // E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0