23.33

Såja, nu är programmen avslutade och lullan sover sedan cirkus 1 timme tillbaka och här sitter jag. Hmm, kan väl börja med och berätta att jag har ont som fan i armen nu, gör ont när jag rör på den plus att jag börjar känna mig varm samtidigt som jag fryser. Påväg att bli sjuk? Man kan ju faktiskt bli det, tummen ner för de men sånt är livet!
Jag ville bara kommentera en liten händelse som inträffade idag. När jag och Mallan hade tränat så åkte vi vidare mot Wenströmska(Proaros håller sin vaccination där) och det första jag vill säga är hemsk skola, tråkig, ful färg och alldelles för stor. Nu ska jag inte komma in på massa annat, åter till saken, jo när vi väl trampat innanför dörrarna följde vi snabbt vägbeskrivningen som bestod av handksirva lappar/pilar och vi hittade placet driekt. Fyllde i ett papper, smartskaftet själv(jag) skrev ju helt fel så jag tog en ny, nej då blev den också fel så jag tog den som jag först skrev som inte heller blev godkänd pga att jag vikt ihop den. 3dje gången gillt lyckades jag, snacka om talanglös. Osåvidare...
Vi kom in i "rummet", sjuksköterskan som skulle vaccinera oss var Mallans gamla lärare och en  mycket trevlig kvinna om ni frågar mig. Jag höll Mallan i handen så snällt när hon skulle ta sprutan, såg ut som att hon höll på att dö och icke spruträdd som jag är började tvivla och kom på att jag kanske inte skulle tittat på nålen ändå? Tjock som ett hus, lång också haha men jag tog den direkt efter och kände inte ett skvatt. Så till er som är spruträdda säger jag att de inte kändes för 5 öre, jag menar det verkligen. Möjligtvis att de kändes när dom sprutade in vaccinet"kittlande känsla" men sticket märkte jag inte ens av så jag började garva! Intressant, nej men iaf för att göra en historia kort? Gick ju bra, Not.
Det jag vill komma fram till var att när man tagit vaccinet fick man sätta sig i ett litet "väntrum" i 5 min för att vara säker på att man mådde bra och att man inte fick yrsel eller kände sig svimfärdig osv, ni vet, av säkerhetsskäl!
.. Vi satt där med 10-tal personer, hon som informerade lite kort var hur trevlig som helst och alla satt tysta som möss medan några andra mummlade och bara var allmänt störiga trots att det var en del 30/40+ där. Hallå? Visa lite respekt, håll åt minstonde käften och le, samt vicka lite på huvudet när informatören pratar så vänligt. Visa lite uppskattning ivf, tycker ju att man borde ha lärt sig de efter 40 år men ack så fel man kan ha! Så, Trotsig som jag är började jag babbla på utav bara helvete. Snacka om allt möjligt och ja, shit vad social jag är och bara måste få vara. Mår inte bra annars, en humoristisk, energifull och glädjespridande person är vad jag är. Alla har vi ju våra sämre sidor men dom är jag glad över att jag har även om dom ibland kan vara lite ivägen haha. Jag står alltid upp för mig själv och för vad jag tycker och tänker, backar alltså aldrig undan. Lite av ett kontrollfreak tror jag många skulle kunna kalla mig, allt ska vara i sin ordning och oftast på mitt sätt för att jag ska känna mig nöjd med min tillvaro. Känslobomben som man blev kallad för förr i tiden haha men omtänksammare, öppnare och varmare person får ni nog leta efter! Ja, herregud klockan tickar och jag känner att sängen kallar..

De sista jag tänkte nämna var programmet "Inlåst" som idag visade sitt sista avsnitt, jag har följt programmet och sett varenda avsnitt, varenda liten sekund. Jag har tillochmed kollat på avsnitten på internet haha typ besatt, nejdå men nästan... Jag bara älskar programmet, de hjälper många andra, unga som gamla, stora som små och förstå att man kan förändra livet, från botten till toppen! Glöm aldrig att "Du kan, du vill, du ska". De är lika bra att ta tag i saken nu innan du ångrar dig, en vacker dag är de försent! Det är DU själv som har makten, åtminstonde över sig själv. Så länge viljan finns där och med hjälp av stöd från familj och vänner går allt. Fan alltså, jag rådiggade verkligen att man fick se hur dom har det nu, senare i livet alltså och hur det har gått för dom. Kul att se hur vissa har lyckats så otroligt bra och detta pga av 12 dagar som fängslade. De är verkligen faschinerande vad man kan göra med en människa, vad en människa tål och att man kan förändras så otroligt mycket! Godnatt. /e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0