250810

Inatt sov min käre bror över hos oss. Vi kollade på playa och solsidan tills alla somna haha.
Jag har precis dammsugit och ätit, nu ska jag bara lyfta asset och dra en promme. Även om det regna ska jag fan ut haha. Idag jobbar jag 16-21. ganska skönt eftersom man får sovmorgon, men SÅKLART ska man vakna runt 7.

Längtar så hemskt mkt till helgen, dels för att man får lön och sen LEDIIIIIIIG!
På lördag är de match igen och vi ska MOSA!!

Satt och kollade igenom lite bilder och hittade denna video från Litauen. Jag, Elin och Hanna var och hälsade på ett riktigt barnhem som projektarbete i 3an. Det var så mycket olika känslor inblandade men mest glädje. Även om det var hemsk att så många barn bodde där så var man ändå så glad att alla dom hade de så bra. Och kolla bara in kaoset när dom hade fått lite ballonger och vimplar haha.




Jag skulle fan kunna skriva en bok om hur det var att besöka detta barnhem. Helt otroligt, jag ville bara jobba med dom, hitta på roliga saker och ta med dom på olika utflykter. Nästan 100 barn bodde där, och 96 av dom hade föräldrar. Man fick bo på barnhemmet tills man fyllt 18..det fanns även en av tjejerna som var 16 som hade en nyfödd liten bebis på barnhemmet. ÅH, jag vill bara tillbaka!
Många av barnen hade fått tagit skada för att föräldrarna druckit alkohol under graviditeten tex missbildningar eller nån annan skada. Dom hade även blandat barnen med Autism och lätt utvecklingsstörning ihop. Alla barnen var som en stor syskonskara. Dom tar verkligen hand om varandra..så jäkla söta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0