270110

Idag har det hänt jävligt mycket konstiga saker ska ni veta, både för mig och halvan. Mindre kul men såntdär som man kan garva åt i efterhand..

Jag började dagen med att åka till jobbet, hade bilen idag med annars vettfan hur jag skulle tagit mig fram så det tackar vi mor min för :P Iofs så skjutsa jag henne till jobbet innan men ändå, hehe! 07.00 och jag e framme på jobbet, jag ska själv sätta på skyddet/skynket för framrutan på bilen så man slipper skrapa sen och det är ju lättare sagt än gjort när man är själv. Färdig med det, kommer in på jobbet och ska kolla upp mitt schema för dagen och inser att jag slutar halv 5 istället för 4 och mamma slutar halv 4, jag skulle alltså bli 1 timme sen. Ringer i ren panik till mami men hon säger att hon kan jobba över så hon får in lite flextid, skönt nu var det fixat. Det kan väl inte hända mer? elr? Jodå, att pölsa fram som en jävla dåre i denna snöstorm har varit det jobbigaste på länge ska ni veta plus att man har en och samma kund 4 gånger på en dag som dessutom hatar allt och alla. Största hatobjekten är sånna som mig, Vikarier. Fick förklarat för mig ungeför 40 000 gånger under denna dag hur värdelös jag är haha, men sånt är livet. Bröt ju typ ihop när jag vid sista besöket kommer hem med 2 dyngtunga påsar i ena handen och 1 i den andra handen, samt ett 4-pakets toalettpapper under varje arm, snön vräker ner och jag plogar mig allvarligt fram och det ända hon säger är: Varför i helvete har du köpt en påse för? (Kostar 1 kr), då var det min tur att skälla för någon måtta får det tamefan vara. Så det så, mig leker man inte med! Slutet gott allting gott? Tror det iallafall, hoppas hon glömt detdär tills imorrn men chansen är nog rätt så minimal haha, jaja!!
 
Efter jobbet tar jag bilen mot mamma, som för övrigt var helt igenimmad så jag fick var 5 sek turka av framrutan, lagom drygt. Väl hemma fick jag inte av skojävlarna, dom var sjöblöta och satta som en smeck vill jag lova. Mina krafter var vid denna tid slut för länge länge sen så då bröt jag ju typ ihop en gång till. Första lilla glimten för idag fick jag inte förens 17.45, Lägenhetsvisningen alltså. Nu är den avklarad och vi är båda 2 helt totalt kära! Vi måste ha den, det bara är så! Stort kök, STORT vardagsrum, stort sovrum, lagom stort badrum som är nyrenoverat sedan 2 år tillbax plus att det fanns badkar. Ända minuset var att balkan var rätt liten haha, men det skiter jag fullständigt i för resten av lägenheten var klockren. Givetvis vill man måla om osv, just för att skapa sin egen stil men själva planlösningen var grym. Lite annorlunda om man jämför med andra lägenheter som man sett eller som bekanta bor i men nu ska man inte vara för opptimistisk för vi var ju inte dom enda som var på visningen. Men hoppas kan man ju alltid göra :))

När vi var klara där så skulle vi vidare på mitt kalas, trodde vi ja haha, kom för i helvete inte upp för backen, vi satt fast, kom varken bak eller fram. Janne hade bussen och det var inte så smart tänkt men som sagt kan man inte tänka i alla lägen :P Efter 15 mintuters backning fram å tillbax och puttning kom vi iväg. Avslutade med lite kalas hos kusinen Evelina som fyller 5 år idag, lilla kikkan har blivit så stor! :D

Nu sitter jag här, är trött och sliten som jag vet inte vad, ska nog slänga mig i soffan strax! Plus att halsen fuckar ur mer för vraje timme som går, imorse var mina halsmandlar stora som tennisbollar och jag såg ut som en padda haha inte kul. Imorgon säger jag nej till jobb, måste få vila om jag ska kunna jobba på fredag. Ciao! e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0